Noul spațiu de lucru: sfaturi pentru a lucra de acasă

|

Tanara care muncește de acasă de pe canapea
Cele mai importante aspecte legate de lucratul de acasă

Timp de citire: aprox. 5 minute

  • Jobul nu ar trebui să-ți dăuneze sănătății. De aceea, echipamentul este important.
  • Există schimbări importante în contractele de muncă, în legislația fiscală și în dreptul muncii.
  • Pe lângă multe noi libertăți, biroul de acasă are și dezavantajele sale, cum ar fi lipsa de motivație.
  • Avem 6 sfaturi pentru tine cu privire la modul în care puteți  îți poți menține moralul ridicat lucrând de acasă.

De la balconul însorit, confortabil de pe canapea sau la biroul perfect echipat - ai multe opțiuni în propria casă. Munca devine mai flexibilă, iar familiile, în special, își pot reconcilia mai bine viața privată cu locul de muncă. Află în articolul nostru tot ce trebuie să știi despre lucratul de acasă.

Astăzi, lucrul de acasă este ceva obișnuit. Cei mai mulți dintre noi nu am fost în birou în ultimii doi ani. Multe s-au schimbat și viața profesională de zi cu zi este afectată.

Spațiul de lucru perfect în biroul de acasă

Lucrezi acasă câteva zile pe săptămână? Atunci ar trebui să ai un loc potrivit pentru asta. Activitatea ta profesională nu ar trebui să fie în detrimentul sănătății tale. Un scaun de birou potrivit, un al doilea monitor și protecția datelor sunt doar începutul. Fie că locuiești cu chirie sau ai propria casă, există numeroase posibilități pentru a organiza un birou ergonomic acasă.

Iată ce ar trebui să iei în considerare atunci când îți organizezi biroul de acasă:

  • Găsește un spațiu luminos în care să te bucuri cât mai bine de lumina naturală fără ca aceasta să fie o problemă
  • Menține temperatura la nivelul optim între 20°C și 22°C
  • Asigură-te că ai un birou suficient de mare, cu dimensiunea de cel puțin 80x120cm mare
  • Scaunul trebuie sa fie reglabil pe înălțime...
  • ... iar picioarele sunt la un unghi de 90 de grade
  • Brațele ar trebui să fie la aproximativ 10cm distanță de tastatură
  • Iar monitorul ar trebui poziționat la o distanță de aproximativ 50-70cm de ochi.

Verifică sfaturile de mai sus și vezi care dintre ele se aplică și în cazul tău și ce ai putea să mai îmbunătățești.

Home office: Ce trebuie să știți

Contractul de muncă și dreptul muncii. Am rezumat mai jos pentru tine cele mai importante aspecte legate de acest subiect.

Dreptul muncii în biroul de acasă

În principiu, pentru munca de acasă se aplică aceleași reguli ca la birou. De altfel, termenul de telemuncă este adesea folosit ca sinonim. Ambii termeni descriu o formă flexibilă de lucru care se poate face complet sau parțial în privat, iar aici se aplică Capitolul IX din Codul Muncii

Desigur, există câteva particularități pentru lucrul de acasă. Prin urmare, totul ar trebui să fie stabilit în scris în contractul de muncă sau într-un acord suplimentar.

Contractul de muncă

Pentru a putea lucra de acasă este necesar un acord suplimentar care poate aduce lămuriri privind:

  • Protecția și securitatea datelor
  • Echipamentul necesar îndeplinirii activității
  • Detalii privind eventuala rambursarea a cheltuielilor fixe (ex: electricitate, internet etc.)
  • Documentarea timpului de lucru, dacă este necesar
Lucratul de acasă, om utilizând laptop - Birou de acasă la OVB

Asigurări pentru lucrul de acasă

Aștepți un pachet și soneria sună. În graba ta te împiedici de un pantof lăsat în mijlocul holului și ti-ai rupt brațul. Aceast tip de situație nu se încadrează ca accident de muncă.  

Cu toate acestea, dacă routerul nu funcționează și în drumul tău să îl repari cazi pe scări, atunci acesta este considerat accident la locul de muncă și se aplică toate protocoalele necesare. Diferența este că în acest caz particular accidentul a avut loc pentru că ai vrut să repari routerul pentru a-ți putea continua activatea și atunci este considerat un accident legat de activitatea ta profesională.

Deci, ne putem aminti: Tot ceea ce este asigurat la birou este asigurat și în biroul de acasă.

Pentru protecție completă în biroul de acasă, este nevoie de o asigurare privată de accidente. Odată contractată asigurarea nu va mai conta dacă accidentul se întâmplă la birou, acasă sau în timpul liber.

Avantajele și dezavantajele lucrului pe canapea

Nu orice loc de muncă permite angajaților să lucreze de acasă. În producție, de exemplu, este de neconceput - nu poți asambla mașini acasă.

Avantajele sunt date de economiile pe care le poți face lucrând de acasă. Economisești la combustibil, bilete de tren și mesele de prânz luate la restaurantul de lânga birou. De asemenea, ai mai mult timp pentru că nu mai trebuie să faci naveta la locul de muncă. Mai mult, poate crește încrederea șefului tău care vede că te descurci foarte bine fără să fie necesar să te verifice mereu.

Multe studii arată că în multe cazuri productivitatea crește pentru sarcinile care necesită un nivel ridicat de concentrare. Acasă, ai de cele mai multe ori mai multă liniște și spațiu pentru a lucra creativ și atent, iar aceia dintre voi care au familie își pot organiza viața de zi cu zi într-un mod mai flexibil.

Femeie care lucrează acasă cu un laptop pe canapea

În ceea ce privește eventualele probleme aici ne lovim de protecția datelor și o bună securitate IT. Dacă acest aspect nu funcționează, munca ta va fi îngreunată.

În același  timp, îți vezi echipa și managerul foarte rar ceea ce poate dăuna spiritului de echipă. Fiind în afara biroului pentru o lungă perioadă de timp poate strica spiritul de echipă, dar întâlnirile regulate, informale pot ajuta.

6 sfaturi despre cum poți să te motivezi lucrând de acasă

Lucratul non-stop de acasă după o perioadă poate să îți facă capul să se rotească. Motivația este foarte importantă și avem șase sfaturi pentru tine despre cum să te motivezi lucrând de acasă.

  1. Atmosfera: Crează un mediu în care poți lucra bine. Urmărește sfaturile de mai sus și poți găsi locul perfect pentru a lucra de casă.
  2. Ținuta: Da, poți lucra cât mai confortabil. Dar pornirea laptopului în pijamale nu te va face mai productiv. Merită să te prefaci măcar puțin că ești la birou.
  3. Volumul de muncă: O mulțime de sarcini, termene limită și proiecte. Crează o imagine de ansamblu a taskurilor și împarte-le în funcție de priorități.
  4. Echipa: Păstrează întotdeauna legătura cu echipa ta. Interacțiunile sociale sunt importante și nu trebuie să fie întotdeauna despre muncă.
  5. Pauzele: Acordă-ți suficiente pauze. Mintea are nevoie de pauze pentru a funcționa cât mai bine. După fiecare pauză munca va fi din nou mai ușoară - încercă!
     
  6. Răsplata: Ai obținut un succes? Sărbătorește-l! Răsfață-te cu un brownie, o ciocolată sau, de ce nu, ambele. În acest fel poți continua să lucrezi cu motivație.
Esti in cautarea unui nou loc de munca?

Super! Căutăm mereu oameni motivați care să se alăture echipei noastre de la OVB. Dacă nu există un post vacant în zona ta, trimite-ne o cerere.

Caută locuri de muncă la OVB

Citiți de asemenea:

Femeie puternică se uită în cameră - negociind o creștere salarială

| OVB România

Prima negociere salarială: Sfaturi și trucuri utile

Ești la primul tău loc de muncă real de ceva timp. Totul merge bine, doar salariul tău ar putea fi mai mare. Dar înainte de a avea primul interviu, există câteva lucruri pe care ar trebui să le iei în considerare. Cât salariu poți cere? Când este cel mai bun moment și cum te pregătești? Aici poți afla ce sfaturi și trucuri ar trebui să urmezi pentru a obține salariul dorit.

Tânără la masă cu smartphone, caiet și documente pentru a ține o carte de uz casnic

| OVB România

Monitorizează-ți bugetul: Cum să îți urmărești finanțele

În agitația vieții de zi cu zi, foarte puțini oameni știu exact ce se întâmplă lunar cu finanțele lor. O monitorizare a bugetului te ajută să-ți urmărești veniturile și cheltuielile. Partea bună este că păstrarea unei astfel de evidențe nu este deloc dificilă. Nu trebuie să fii expert în contabilitate - odată ce ai făcut primul pas, trebuie doar să ții cont de cele descoperite.